Středisko vnitřních zakázek a MTZ v roce 2023

Hlavní činností střediska je zajišťovat základní opravy bytového fondu ve vlastnictví statutárního města Havířova, dále poskytovat na objednávku servisní služby pro externí subjekty. Na realizaci zakázek pracovalo v roce 2023 celkem 33 zaměstnanců, z toho 16 instalatérů, 9 zedníků, 3 elektrikáři, 1 stolař, 3 zámečníci a 1 řidič. Materiálně technické zabezpečení chodu střediska měly na starost 2 skladnice a 3 pracovníci THP. Středisko provedlo v roce 2023 celkem 4423 zakázek za 42,8 milionů korun.  Havarijní služba řešila v 58 případech nefunkční elektřinu nebo poškozené zámky, instalatérské práce byly evidovány u 236 výjezdů. Únik plynu byl nahlášen v 5 případech.

Na veškeré prováděné práce je záruka 36 měsíců. Mezi nejvýznamnější činnosti patří kompletní topenářské a vodo instalatérské práce, zámečnické, podlahářské, natěračské, malířské a elektro práce. Dále zednické a obkladačské práce včetně sádrokartonů, sklenářské práce a bourací práce. V roce 2023 bylo mimo havarijní službu odpracováno téměř 52 tisíc hodin v rámci standardní pracovní doby. Středisko údržby provedlo v roce 2023 celkem 4423 zakázek za 42,8 milionů korun.

Přehled nejvýznamnějších oprav v roce 2023: Výměna ležatého potrubí TV a SV v suterénu na ul. A. Staška 1,3,5, výměnu stoupacího potrubí SV + TV a cirkulace v domě na ulici Mládí 9, výměna starých stoupačkových ventilů ÚT, včetně vytažení z nebytových prostor do uliček na ulici A.S.Puškina 1,3,5, regulace ventilů ÚT v suterénu a v napojovacím uzlu na ulici Lašské 7,9,11, výměna starých stoupačkových ventilů ÚT, včetně vytažení z nebytových prostor do uliček na ulici Gogolová 1 a výměna stoupačkových ventilů ÚT včetně zaregulování na ulici Na Nábřeží 103,105,107,109.

U nájemců v bytech se měnily nejčastěji vstupní dveře včetně zárubní, zařizovací předměty, radiátory, interiérové dveře nebo podlahové krytiny.  Objednávky byly také na rekonstrukce koupelen.

V rámci havarijní služby byla zajištěna pohotovost na telefonu v objemu více než 8,5 tisíce hodin, v rámci výjezdů to bylo 555 hodin. Vzhledem k tomu, že máme svoje středisko údržby s dílnami včetně skladů a zaměstnáváme potřebné profese, jsme schopni zajistit havarijní službu vlastními silami.  V případě nahlášení události na linku garantujeme do 2 hodin výjezd naší techniky,“ přiblížil jednatel MRA Robert Masarovič, MSc, MBA, DBA, LL.M.  

Havarijní služba řešila v 58 případech nefunkční elektřinu nebo poškozené zámky, instalatérské práce byly evidovány u 236 výjezdů. Únik plynu byl nahlášen v 5 případech. „Nejžádanějšími profesemi, které domácnosti potřebují v případě nenadálých havárií, jsou instalatéři, topenáři, elektrikáři a plynaři. Havarijní službu jsme zavedli už v roce 2021, lidé se ji naučili hojně využívat. Za dva roky si zavolalo rychlou pomoc 1 101 nájemců,“ uvedl ředitel MRA Mgr. Lukáš Lhotský.

S čím konkrétně se lidé na havarijní službu MRA obraceli přiblížil vedoucí střediska Kamil Kuzník: „Jedná se o opravy prasklých rozvodů vody a odpadů, pročišťování ucpaných odpadů, opravy tekoucích a prasklých radiátorů, zprovoznění netopících soustav radiátorů v bytě včetně celých domů. Havarijní služba MRA může zprovoznit nefunkční zvonky, opravit světla ve společných prostorách, společnou anténu, zásuvky a osvětlení v bytové jednotce, elektrické zámky na vstupních dveří do domu,“ uzavřel vedoucí střediska.

V průběhu pracovní doby od 6,30 do 15 hodin od pondělí do pátku mohou lidé kontaktovat přímo MRA: 596 416 270. V pozdějších hodinách a o víkendech se nabízí možnost využít stejnou linku 596 416 270, kde se ozve operátor dispečinku Havířovské teplárenské společnosti, který má k dispozici seznam našich sloužících odborníků MRA a kontakty na ně,“ vysvětlil jednatel Marek Světnička, DiS.   Hodinová sazba za výše uvedené práce je 1210 korun za každou započatou hodinu. Středisko je schopno pokrýt havarijní službu pro stavební společnosti, SVJ či bytová družstva z okolí Havířova.

Středisko údržby realizovalo také zakázky na rekonstrukce koupelen.